You are here

Budućnost istraživačkog uticaja: Novim tehnologijama do bolje promocije i saradnje

Budućnost istraživačkog uticaja: Novim tehnologijama do bolje promocije i saradnje

Profesor Andy Miah, rukovodilac katedre za Znanstvene komunikacije i buduće medije na Univerzitetu Salford, u UK, prezentirao je strateški pristup društvenim medijima i drugim web alatima u promociji i razvoju istraživanja. Video snimak događaja je dostupan online.

21.03.2017
Print

Lokalni ured za koordinaciju Regionalnog programa za promociju istraživanja (RRPP) za Bosnu i Hercegovinu organizirao je izlaganje sa diskusijom „Budućnost istraživačkog uticaja: Novim tehnologijama do bolje promocije i saradnje“. Događaj je održan u Sarajevu 9. februara 2017. godine. Lokalni ured za koordinaciju Regionalnog programa za promociju istraživanja (RRPP) za Bosnu i Hercegovinu organizirao je izlaganje sa diskusijom „Budućnost istraživačkog uticaja: Novim tehnologijama do bolje promocije i saradnje“. Događaj je održan u Sarajevu 9. februara 2017. godine.

Web platforme i društveni mediji danas predstavljaju jedan od osnovnih alata za promociju istraživanja. Oni su promijenili vidljivost i pristupačnost istraživanja, pa i više – sam način razmišljanja o istraživanjima. Online servisi poput GoogleScholar, ResearchGate i Academia.edu unaprijedili su promociju istraživanja, kao i umrežavanje istraživača. Kasnije se prostor za umrežavanje i promociju proširio i na društvene mreže poput Twitter-a, Facebook-a ili LinkedIn-a, kao i na takozvanu blogosferu.

Međutim, potreba za stručnom diskusijom nadišla je inicijalni cilj proste promocije. Istraživači se slažu da društveni mediji imaju važnu ulogu u ostvarivanju istraživačkog uticaja, ali ih neki također smatraju značajnim alatom za razvoj istraživanja. Nove tehnologije omogućavaju istraživačima da dobiju direktnu povratnu informaciju i komentare od eksperata u oblasti istraživanja mnogo prije kompletiranja rada.  U konačnici, savremene web platforme omogućavaju i veći prostor za uticaj istraživanja na širi društveni kontekst.

Profesor Andy Miah, rukovodilac katedre za Znanstvene komunikacije i buduće medije na Univerzitetu Salford, u UK, prezentirao je strateški pristup društvenim medijima i drugim web alatima u promociji i razvoju istraživanja. On je također govorio o načinima pozicioniranja na online platformama u odnosu na konačni cilj promocije – prezentiranje rezultata istraživanja, prepoznatljivost u akademskim krugovima, dobivanje povratne informacije od stručnjaka u oblasti ili pak ostvarivanje uticaja na širi krug aktera.

Događaju je prisustvovalo oko 35 učesnika, uključujući istraživače na univerzitetima, institutima, think tank organizacijama i nevladinim organizacijama, kao i nezavisne istraživače i analitičare javnih politika.

Video snimak događaja možete pogledati na sljedećem linku: http://bit.ly/2n9g7ht


O profesoru Andy Miah:

Profesor Dr Andy Miah, (@andymiah) je rukovodilac katedre za Znanost komunikacija i budućih medija (Science Communication & Future Media) pri Fakultetu za okoliš i prirodne nauke (School of Environment & Life Sciences), Univerzitet Salford, Manchester. Saradnik je na Institutu za etiku i razvojne tehnologije (Institute for Ethics and Emerging Technologies), USA, kao i u FACT – Fondaciji za umjetnost i kreativne tehnologije (Foundation for Art and Creative Technology), UK.

Profesor Miah je do sada u svojstvu autora i koautora objavio nekoliko članaka i poglavlja knjiga o društvenim medijima, uključujući poglavlja Yahoo! i Virtual Worlds u Enciklopediji društvenih mreža (Encyclopedia of Social Networks, Sage, 2011). Također je objavio nekoliko novinarskih članaka o upotrebi društvenih medija u promociji istraživanja, uključujući i dva članka u Times Higher Education o Zašto bi akademski radnici trebali pronaći vremena za društvene medije i Društveni mediji za akademske radnike od A do Z, kao i članke Da li će tehnologija ubiti univerzitete u magazinu Time, i Twitter Dnevnik: da li biste podijelili svoje originalno istraživanje na društvenim medijima?, u The Guardian.

Profesor Miah u svojim istraživanjima pravi presjek između umjetnosti, etike, tehnologije i kulture, a dosta radova je objavio u oblasti razvojnih tehnologija, posebno onih vezanih za jačanje potencijala čovjeka. Objavio je preko 150 akademskih članaka u referiranim časopisima, knjigama, magazinima i nacionalnim medijima o temi cyberkulture, medicine, tehnologije is porta.

Trenutno je uključen u implementaciju projekta Evropske komisije “Digital Futures 2050”, kao i ministarske savjetodavne grupe o digitalnom učešću u Vladi Škotske.

Ovaj događaj organiziran se uz podršku Regionalnog programa za promociju istraživanja na Zapadnom Balkanu (RRPP). RRPP programom koordinira i upravlja Međufakultetski institut za centralnu i istočnu Evropu (IICEE) pri Univerzitetu u Fribourgu (Švicarska). Program u potpunosti finansira Švicarska agencija za razvoj i saradnju (SDC), Federalni odjel za inostrane poslove. http://rrpp-westernbalkans.net