Obrazovni sistem u Bosni i Hercegovini i pojedine prakse koje se primjenjuju daleko su od toga da za efekat imaju razumijevanje, toleranciju i prijateljstvo između svih naroda i svih rasnih, etničkih ili vjerskih grupa, kako to nalažu i za cilj obrazovanja postavljaju i međunarodni pravni dokumenti koje je država ratificirala ali i Okvirni zakon o osnovnom i srednjem obrazovanju u Bosni i Hercegovini. Postojeće obrazovne politike za posljedicu imaju sveprisutnu diskriminaciju i nejednakost, pa i segregaciju u obrazovanju, za koju je najeklatantniji primjer podijeljenih / paralelnih škola poznatih kao “dvije škole pod jednim krovom”.
Alina Trkulja
Autorica u ovom osvrtu Analitike nudi pregled trenutnih praksi u obrazovanju u BiH iz perspektive jezika i identiteta, utvrđuje dominantne koncepte i modele za rješenje problema podijeljenog obrazovanja kojima se operira u političkim i ekspertskim platformama i inicijativama u ovoj oblasti, te ih kritički evaluira u skladu sa principima, vrijednostima i ciljevima obrazovanja utvrđenim međunarodnim okvirom ljudskih prava i državnim pravnim okvirom. Konačno, u analizi su utvrđeni i razmotreni trenutni dominantni prijedlozi modela za prevazilaženje utvrđenih problema i postizanje pravednijeg, inkluzivnog i interkulturalnog obrazovanja.
Publikacija je objavljen u okviru projekta Jednakost za sve: Koalicija organizacija civilnog društva protiv diskriminacije, koji u partnerstvu implementiraju Mediacentar Sarajevo, Analitika – Centar za društvena istraživanja, Prava za sve i Vaša prava BiH. Projekat finansiraju USAID i Fond otvoreno društvo BiH.
Ova publikacija je objavljena uz podršku američkog naroda preko Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Autori ove publikacije su odgovorni za njen sadržaj i stavovi koji su u njoj izneseni ne odražavaju stavove USAID-a ili Vlade Sjedinjenih Američkih Država.
Publikacija je trenutno dostupna samo u verziji na lokalnim jezicima i možete je preuzeti OVDJE.
Vezane Publikacije
Komentar na negativno rješenje suda u predmetu Dvije škole pod jednim krovom
Aleksandra Ivanković
Kvadratura antidiskriminacijskog trougla u BiH - zakonski okvir, politike i prakse 2012-2016.
Mario Reljanović , Aida Malkić , Midhat Izmirlija , Edin Hodžić , Dženana Radončić
Pravo na obrazovanje bez diskriminacije: slučaj “Vrbanjci”
Dženana Radončić
Roditeljsko pravo ili segregacija?: “dvije škole pod jednim krovom” pred dva suda u dva kantona
Aleksandra Ivanković